Om mig

Mitt foto
En glad, positiv tjej som är med på det mesta. Är med i en pysselgrupp som heter Eget hantverk, vi träffas varannan vecka och umgås, en gång om året gör vi en resa. Jag jobbar på ett demensboende & jag älskar det. Min familj är naturligtvis det viktigaste jag har...vad skulle jag göra utan dom?

måndag 10 november 2008

Maskerad.

Maskerad-färdig Så här blev harems-prinssesan.

Cowboyen Tompa den hårdingen.
Lite festfolk.

Daniella i Rosa hår en riktig snygging som vågade sin kvinnlighet!!!


Ett gäng med stjärnor!!!



Den underbart goda maten!!!



Sheriffen kom ända från Veddiges distrikt.






Ett utav födelsebarnen.

Ja det blev maskerad i Fagered med allt som hörde till. Roligt festfolk, lekar, god mat, sprit i mängder & fylla!?. Vi kom till campingen vid 16.30 & då kom även Magnus hem från arbetet, körde husvagnen på plats & gick in i huset för att göra oss iordning. Jag korkade upp en flaska vitt som jag delade med kusinen från Götet. Tompa tog en öl & fick en wisky utav Magnus, sen stog dom i köket & snackade strunt tills det var dax att ta på sig dräkterna & köra. Vi kom till festen vid 19tiden något försenade men det gjorde inget för även Magnus kom då å man kan inte börja utan värdfolket.... Väl på plats så fick vi varsin flaska med snaps & fick leta upp platsen där vi skulle sitta (bordsplasering) mycke trevligt. Jag hade en trevlig man till vä om mig & en skånska till hö om mig, mitt i mot satt Annelis svärmor, mormor & sheriffen från Veddige. En mycket trevlig samling. Vi fick förrätt & sen var det dax för huvudrätten & som ni såg på tallriken så var det en mycket god sådan. Sen var det dax att gå ut å röka för första gången (men inte den sista) på kvällen, då kom Mo (arbetaren I skogen ej Magnus) ut för att spy, OJ,OJ,OJ redan!, klockan var ju bara barnet. Men han kom igång efter en stund igen & var på gott humör hela tiden. Japp sen favorit sysslan, LEKAR!!! Det var roligt men tyckter fortfarande att vi hade rätt på Magnus frågan, då vi frågade personen ifråga vad HAN skulle göra & vi skev det han skulle ha gjort. Sjunga är inte min starka gren men det är skoj, heder åt alla som gick upp själva (Linnea & Henrik) bra jobbat. Vi andra jobba bra oxå!! Sen var det kaffe å tårta, godis bord & sprit. Tiden gick djävligt fort men det är ju så när man har roligt, kl 03.00 låg jag i husvagnen å sov. TACK SÅ MYCKET Anneli & Magnus, Pernilla & Katharina för den roligaste festen på väldigt länge & även tack till alla gästerna för en trevlig kväll. Jag kommer att skratta åt många saker för en lång tid framöver. Kramar till alla där ute i cyber-rymden!!!








Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Sökmotor

Anpassad sökning