Om mig

Mitt foto
En glad, positiv tjej som är med på det mesta. Är med i en pysselgrupp som heter Eget hantverk, vi träffas varannan vecka och umgås, en gång om året gör vi en resa. Jag jobbar på ett demensboende & jag älskar det. Min familj är naturligtvis det viktigaste jag har...vad skulle jag göra utan dom?

måndag 29 september 2008

1/2 helgen i Götet!
















Fredagen var rätt så lugn & skön inget speciellt hände. Så kom lördagen började som vanligt med sov-morgon & god kontinentall frukost. Det är ju så gott man längtar hela vecka, speciellt nu när Tompa gör den. Kan bli en bra tradition, tror jag. Sen hade Tompa hyrt en kärra vi hade köpt en säng till Koffe i V.Frölunda som vi skulle hämta mellan någon innebandy match. Koffe hade ju bästkustcupen i GBG. 1:a matchen kl 14.00 i Mölnlycke hade inte så stor koll på vart hallen låg men Tompa körde & trodde nog han visste, hur svårt kan det va? Ja när det finns 5 hallar att välja på så.... Men 30 min senare så var vi där. Dom förlorade den matchen! Skit oxå men det andra laget hade hallandsmålvakten i mål, han är grymt bra. Jaha då var det dax att hämta sängen, nu ska man hitta dit men adressen hade jag ändå tagit ut på karta via eniro. Så lite förberedd var jag ändå + att det låg vid Frölunda torg, lätt trodde jag. Men ack vad jag bedrog mig, Götet i ett nötskal med ombyggnader & annat. Vi fick ringa tjejen & höra vart vi skulle köra: Vi var jätte nära men tyvärr hade hon aldrig haft körkort & aldrig kört eller åkt bil i GBG så hon var inte jätte haj på vägbeskrivnig. Men vi kom fram tillslut efter mycke om & men & sängen var jättefin (bara 4 år gammal). Sen var det dax för 2:dra matchen kl 19 i Landvetter men nu hade vi lite tid på oss det gick fint som snus vi hann även att äta på en underbar lien pizzeria i Landvetter Norra. Förlora även denna matchen! Nu tillbaka till Mölnlycke & den 3:dje matchen kl 22:00, hann med lite fika innan oxå. Nu skulle dom möta det 5:te bästa laget i Sverige, storstryk? Nä inte så farligt, förlorade med 2-3 det var den bästa match jag sätt på länge det kunde likaväl varit vi som vann. Men det räcker inte med skicklighet man måste ha tur med. Sen var det hemgång var hemma 01.00, la de små dägerna som hade somnat så gott i bilen sen var det dax att bära ut sängen från kärran & montera upp den för naturligtvis ville Koffe sova i den. Den stackaren hade ju sovit i soffan en hel vecka så nu ville han sova i en riktig säng men det blev inte så länge för sen skulle han upp kl 7.00 igen för det var B-finaler igen på söndagen. Gissa hur det gick? Japp förlorade 1:a matchen & fick åka hem igen. Tjejerna var så underbart lugna & fina trots att det blev en lång dag, kväll & natt. Detta var vår goa helg!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Sökmotor

Anpassad sökning