Om mig

Mitt foto
En glad, positiv tjej som är med på det mesta. Är med i en pysselgrupp som heter Eget hantverk, vi träffas varannan vecka och umgås, en gång om året gör vi en resa. Jag jobbar på ett demensboende & jag älskar det. Min familj är naturligtvis det viktigaste jag har...vad skulle jag göra utan dom?

måndag 15 september 2008

Hylte,Fiske,Polare







Vi kom iväg till Hylte efter mycke om och men. Det var inte bara jag som var trött, klockan hann å bli 7.30 innan vi kom upp. Thomas hade inte kopplat på husvagnen & fiskegrejorna låg fortfarande kvar i pannrummet. Så till & med jag fattade att vi inte skulle komma i väg i tid.Som vanligt när inte jag kan hjälpa till. Men ungarna fick frukost, blev påklädda & kaffet kom i termosen, lastade in alla & allt i bilen & drog. Nu kan man ju tro att allt var frid & fröjd men ack vad jag bedrog mig för efter Ätran säger Thomas helt lugnt att det var dåligt med bensin. Jaha sa jag vad visar mätarn? Ja det går väl att köra 2mil till ca. Faan va trött jag blir!!! Jaha var ska vi få bensinstop då undrar jag lite trött. Vadå stop jag tankar väl i Fegen säger Thomas. Men den macken tog dom bort för ett halvårsen så var ska du tanka? Jag tänker inte gå en meter du får fixa detta. Bara lugn det finns nog en mack i Kinnared säger han då, hoppas på det jag har aldrig sett någon men han vet väl vad han pratar om. Stöddig blev han för om man svängde hö istället för vä där som vi brukar så låg där en mack runt hörnet. Vad var det jag sa det skulle ordna sig...Han har sån tur alltid & tur var väl det. Vi kom till Hylte vid 10tiden en halv timme försent men det gjorde inget för Peter & Magnus hade inte kommit. Peters 190:a mersa gick inte så fort som den heter & Magnus stog utanför bolaget & stampade (undras om dom ska fiska eller??). Annars så var det som vanligt i Hylte, träffade några utav mina syskon barn. Vi åt gott å drack gott allt var bra. Anki fick göra naglarna på mig man känner sig verkligen handikappad med bara 1 fungerande arm/hand. Men, men man kan inte välja...För hade jag det skulle jag valt den andra armen!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Sökmotor

Anpassad sökning