Om mig

Mitt foto
En glad, positiv tjej som är med på det mesta. Är med i en pysselgrupp som heter Eget hantverk, vi träffas varannan vecka och umgås, en gång om året gör vi en resa. Jag jobbar på ett demensboende & jag älskar det. Min familj är naturligtvis det viktigaste jag har...vad skulle jag göra utan dom?

tisdag 3 februari 2009

Det händer saker!

Hejsan allihopa.
Nu var det ett tag sen jag delade med mig om mitt liv & mina tankar. Men nu är jag tillbaks igen. Jag har fått min nya dator, vi har skaffat trådlöst & äntligen fungerade allt. Jag hade ju precis ordnat allt ( å var så glad) när jag fick virus på datorn. Det var inte så roligt. Men jag & Koffe fixade det under dagen & kvällen, det var ju inte gjort på en hast precis. Ja,ja det är sånt som händer när man inte är tillräckligt försiktig. Ingen större skada skedd denna gången & det ska man vara glad för.
Nu ska snart jag & små töserna ut på resa, vi reser den 12 feb med tåg upp till Falun. Faan vad jag längtar, lite nervöst med tanke på att jag inte rest med tjejerna på tåg innan. Det är byterna som jag är lite nerrvig för annars ska det bli gött att åka tåg. Slippa tänka på att stoppa när 1 unge hysteriskt kom på att kissa det hade vart gott för 5 min sedan, att man är så hungrig så man nästan dör, att man måste stäcka på sina ben & hur dyrt det är att köra fram & tillbaka. Det är rätt så gott att tänka på att man kan resa sig när man vill, att toan är på plats inte så långt ifrån där man sitter, man kan äta när man vill, man kan sitta & läsa. Ja listan kan göras lång om alla positiva saker om att åka tåg. En sak till: det är förbaskat billigt om man bokar i tid.
Jag har börjat jobba igen. Jag började 3 januari så nu har jag vart igång en månad exakt. Det fungerar rätt så bra, armen fungerar väl någotsånär, styrkan finns inte där än men annars fungerar den som den ska. Det har vart fullt upp, jag har ökat min tjänst med 10% & har vart på kurs inne stan om att hålla i möten. Det känns som jag har jobbat 200% januari mån. Vi har oxå haft magsjuka på jobbet det har väl hållt på i 1 mån det är så jobbigt. Men det är kul att vara tillbaks igen, i dubbel bemärkelse. Så lätt blir ni inte av med mig om ni trodde det, vi hörs igen.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Sökmotor

Anpassad sökning