Om mig

Mitt foto
En glad, positiv tjej som är med på det mesta. Är med i en pysselgrupp som heter Eget hantverk, vi träffas varannan vecka och umgås, en gång om året gör vi en resa. Jag jobbar på ett demensboende & jag älskar det. Min familj är naturligtvis det viktigaste jag har...vad skulle jag göra utan dom?

tisdag 17 februari 2009

Hemmåt

Ja då var det dax att åka hemmåt mot Veddige. Vi har haft 6 underbara dagar i Falun, Dalarna. Lördagen har jag ju berättat om förutom att min bästaste bästis kom å hälsade på. Pillan kom upp från Kopparberg å hälsade på några timmar, det var så underbart att träffa henne igen. Gud vad jag har saknat henne. Hon är så underbart kul på alla sätt. Vi tjötade, drack kaffe å rökte precis som jag sa att vi skulle göra. Pratade gamla minnen, nya minnen, barn å gubbar. Ja säg vad vi inte gick igen. Pillan kommer förhoppningsvis ner till mina trakter till sommaren å om vi ska till Falun får vi ta vägarna om henne. Men vi kommer ju att höras på telefon under tiden till vi ses igen.På söndagen var i ute i pulkabackarna å åkte pulka gud var kul. Innan vi åkte till backen var vi i stallet & gav hästen mat ( ja inte jag) & Karoline å Alva tyckte detta var jätte roligt. Ska man få 2 häst-tokiga tjejer? Hoppas inte det! Det kostar skjortan! Ja, efter det åkte vi hem å åt lite mat innan melodifestivalen. Rätt låt som gick vidare? Återstår att se. På måndagen var Putte å Linda på jobb så jag var ensam med 4 barn, gissa om det kan bli liv. Vi var ute å åkte pulka dom har en backe precis utanför huset, kul. Sen på kvällen åkte Linda, Jossefine & Karoline till??? Ja just det till: stallet, var annars. Ja du Anneli du lär få gå med Karroline i hagen. Sen när dom kom tillbaka åkte jag å Putte till den blå-gula affären, Koffe ville ha coca cola vanilj (finns ingen annanstans)& så köpte jag massa gott till idag, tisdag då vi ska åka hem. Nu väntar jag på mitt gamla ex (Jessica) som ska komma å fika, det ska bli skoj. Vi har inte setts sen i höstas. Jag har packat å fått med mig allt, hoppas jag. Städat lite så inte Putte å Linda får för mycke å göra ikväll när dom är helt själva, tänk så gott dom kommer att tycka det är med lugn å ro. Men vi syns i mars igen för då nalkas det kalas i VBG, ska bli jätte roligt. Om bara inte folk krånglar så. Jag tycker det är en jätte bra ide med knyt kalas. Nog om det just nu å tillbaks till Falun. Jag lämnar ett vitt å snöigt Falun där mina älsklingar bor men hoppas jag kommer tillbaka när det grönskar. Nu är det slut för denna gången.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Sökmotor

Anpassad sökning