Om mig

Mitt foto
En glad, positiv tjej som är med på det mesta. Är med i en pysselgrupp som heter Eget hantverk, vi träffas varannan vecka och umgås, en gång om året gör vi en resa. Jag jobbar på ett demensboende & jag älskar det. Min familj är naturligtvis det viktigaste jag har...vad skulle jag göra utan dom?

fredag 13 februari 2009

Falun

Ja vad kan man säga. Det gick väl hyfsat upp till Falun. Ulle körde oss in till Varbergs tågstation där hon följde oss till tåget. Vi kom på tåget, barnen tyckte det var roligt, Karoline räknade tunnlar (5st) bara till Göteborg. Bytet till Katrineholm i GBG gick oxå bra om dom bara hade skrivit att det var Stockholmståget som man skulle åka med. Ja,ja upp på det tåget letade upp våra platser, där satt en trevlig farbror som jag pratade med hela vägen till Katrineholm. Bytet där till Sala gick oxå rätt så bra. Bara det att plattformen som låg jämte fick man gå en jäkla bit för att komma till. Ner för en jäkla massa trappor under en tunnel & upp för en jäkla massa trappor igen. Sen på tåget för att ta några platser ( detta tåget gick inte å platsbeställa). Karoline var jäkligt irriterad på 3 hårdrockare som satt å drack öl (å enligt Karoline låtsasrapade dom en jäkla massa) & så lyssnade dom på hårdrock. Väl framme i Sala byte igen till Falun, nu börjar vi se slutet på resan. Nu börjar barnen bli lite trötta på att resa, det blir smågnabb & tårar. Men tåget rullar in i Falun & Putte min härlige bror står å väntar. Vi körs hem til lägenheten å Putte åker å hämtar barnen som jag längtar så mycke efter. Dom kommer hem & tack å lov är inte Lucas blyg för sin faster så vi kan gosa en bra stund, guud vad gott.

1 kommentar:

elmelts sa...

Kan vara jobbigt att resa så långt med barn, har ju själv åkt tåg ngr gånger till Stockholm med barn. Fast det bara tar 4 timmar så hinner de bli lite rastlösa. Men skoj är det, även för barnen

Bloggarkiv

Sökmotor

Anpassad sökning